Poruchy učení
Test rizika poruch psaní a čtení pro rané školáky:
- Určeno pro školáky 1. a 2. třídy základní školy.
- Test je zaměřen na včasné odhalení možných poruch čtení, psaní a učení ještě na začátku školní docházky, tedy před diagnózami typu DYS.
- Zkouška sluchové a zrakové percepce, řečové oblasti, jemné motoriky, grafomotoriky a schopnosti učení.
- Zkouška probíhá za účasti rodiče, dále následuje vyhodnocení a doporučení.
Dysgrafie, dysortografie a dyslexie
- Pro školáka 1.-4. třídy.
- Nejdříve zjistíme všechny projevy a nedostatky.
- Vysvětlíme rodičům i školákovi co nedostatky způsobuje a sestavíme plán nápravy.
- Náprava je vždy individuální záležitostí, vycházíme z aktuálního stavu dítěte a projevů poruchy. Neexistuje jednotný postup reedukace.
- Začínáme na úrovni, kterou dítě zvládá, pak obtížnost postupně zvyšujeme.
- Přiměřenou obtížností dítě od práce neodradíme, dítěti se naopak začne dařit a zvedá se jeho sebedůvěra, chuť k práci.
- Je potřeba si uvědomit, že náprava je dlouhodobou záležitostí.
- Objednací lhůta je obvykle 1-2 týdny.
Součástí konzultací je i výchovné poradenství (zvládání vzdoru, vztekání, hyperaktivity, posilování sebevědomí, prevence šikany, apod.).