Čtení, psaní, počítání

Při návštěvě v poradně nejdříve zjistíme všechny nežádoucí projevy čtení, psaní, počítání. Následně Vám vysvětlíme příčiny nežádoucích projevů – jak a proč k nim došlo. Rodiče přichází často s obavou, že se jedná o trvalou poruchu učení. Nejčastější příčinou nezdarů však bývají nedostatečně osvojené předchozí dovednosti, které lze dohnat. Proto se není třeba obávat, téměř vždy dochází k viditelným pokrokům již po první návštěvě. 

  • Vybereme pro školáka nejvhodnější metody pro nápravu / reedukaci.
  • V úvodu každé konzultace provedeme krátký rozbor – míru pokroku. 
  • Ukážeme Vám jak pracovat s dítětem doma. 
  • Jednotlivé schopnosti společně cvičíme trpělivě a citlivě tak dlouho, dokud nepůjde čtení, psaní, počítání Vašemu školákovi svižně, kvalitně a s přiměřeným úsilím.
  • Vytvořili jsme sady cvičebnic, které Vám usnadní domácí učení. Cvičebnice jsou dostupné na našem eShopu.
  • Objednací lhůta do poradny je obvykle 1-2 týdny.

Nejčastější nežádoucí projevy čtení, psaní, počítání:

Čtení:

  • Školák čte příliš pomalu nebo rychle, ale s chybami.
  • Dvojí čtení – dítě čte slovo nejdříve v duchu a pak teprve nahlas.
  • Zaměňuje tvarově podobná písmenka, například: b-d-p, a-e, m-n-u, l-k-h.
  • Obtížné čtení delších slabik.
  • Po přečtení dítě nerozumí textu.

Počítání:

  • Školák počítá na prstech, proto neumí počítat zpaměti.
  • Počítá pomalu, počítá s chybami.
  • Nechápe přechod přes desítku, proto neumí počítat do 20, do 100.
  • Čte rychle, ale přesto nerozumí slovním úlohám. 

Psaní:

  • Školák vynechává písmena, zapomíná háčky, čárky nad písmeny, chybuje v gramatických pravidlech.
  • Vysoká chybovost v přepisu, tj. přepis tiskacích písmen na psací, nebo opisu, tj. opis psacích písmen.
  • Dítě píše pomalu, písmena jsou kostrbatá s proměnlivým sklonem.
  • Při psaní má křečovitý úchop pera, snadno se unaví, bolí ho ruka, potí se mu ruka.

Součástí konzultací je i výchovné poradenství (zvládání vzdoru, vztekání, hyperaktivity, posilování sebevědomí, prevence šikany, apod.).