Čtení, psaní, počítání
Při návštěvě v poradně nejdříve zjistíme všechny nežádoucí projevy čtení, psaní, počítání. Následně Vám vysvětlíme příčiny těchto projevů – jak a proč k nim došlo a vybavíme Vás sadou cvičení. Rodiče přichází často s obavou, že se jedná o trvalou poruchu učení. Nejčastější příčinou nezdarů však bývají nedostatečně osvojené předchozí dovednosti, které lze dohnat. Proto se není třeba obávat, téměř vždy dochází k viditelným pokrokům již po první návštěvě.
- Vybíráme pro školáka nejvhodnější cvičení a metody pro nápravu / reedukaci.
- V úvodu každé konzultace provádíme krátký rozbor – míru pokroku.
- Ukážeme Vám jak pracovat s dítětem doma.
- Jednotlivé schopnosti cvičíme v poradně trpělivě a citlivě tak dlouho, dokud je třeba.
- Vytvořili jsme sady cvičebnic, které Vám usnadní běžné domácí učení. Cvičebnice jsou dostupné na našem eShopu.
- Objednací lhůta do poradny je obvykle 2-3 týdny.
Nejčastější nežádoucí projevy čtení, psaní, počítání:
Čtení:
- Školák čte příliš pomalu nebo rychle, ale s chybami.
- Dvojí čtení – dítě čte slovo nejdříve v duchu a pak teprve nahlas.
- Zaměňuje tvarově podobná písmenka, například: b-d-p, a-e, m-n-u, l-k-h.
- Obtížné čtení delších slabik.
- Po přečtení dítě nerozumí textu.
Počítání:
- Školák počítá na prstech, proto neumí počítat zpaměti.
- Počítá pomalu, počítá s chybami.
- Nechápe přechod přes desítku, proto neumí počítat do 20, do 100.
- Čte rychle, ale přesto nerozumí slovním úlohám.
Psaní:
- Školák vynechává písmena, zapomíná háčky, čárky nad písmeny, chybuje v gramatických pravidlech.
- Vysoká chybovost v přepisu, tj. přepis tiskacích písmen na psací, nebo opisu, tj. opis psacích písmen.
- Dítě píše pomalu, písmena jsou kostrbatá s proměnlivým sklonem.
- Při psaní má křečovitý úchop pera, snadno se unaví, bolí ho ruka, potí se mu ruka.
Součástí konzultací je i výchovné poradenství (zvládání vzdoru, vztekání, hyperaktivity, posilování sebevědomí, prevence šikany, apod.).