Čtení, psaní, počítání
…když školák ztrácí půdu pod nohama, pomůžeme mu ji znovu získat.
Do poradny přichází rodiče s otázkami typu: „Proč dítě čte pomalu?“ „Proč píše s chybami, když zná pravidla?“ „Počítá na prstech – je to normální?“
Pomáháme dětem znovu najít jistotu ve čtení, psaní i počítání.
Při každé návštěvě v naší poradně pečlivě rozpoznáme všechny potíže, které dítě při čtení, psaní nebo počítání provázejí. Vysvětlíme Vám, co přesně tyto obtíže způsobuje, jak vznikly a proč přetrvávají, a především Vám ukážeme, jak s dítětem doma efektivně pracovat.
Rodiče k nám často přicházejí s obavami, že potíže jejich dítěte znamenají trvalou poruchu učení. Ujišťujeme Vás, že ve většině případů už po první konzultaci dochází k viditelnému zlepšení. Děti i rodiče začínají znovu nabývat sebedůvěru a jistotu.
Nevíte, kde a jak nejrychleji začít? Přihlaste se na interaktivní webinář – odpovíme na Vaše konkrétní dotazy a projdeme nejčastější úskalí, se kterými se u dětí setkáváme. https://www.chytry-skolak.cz/webinare
Každé dítě je jedinečné – stejně jako náš přístup.
Pro každého školáka vybíráme ty nejvhodnější metody a cvičení, které přesně odpovídají jeho aktuálním potřebám – každé díte je jiné.
Na začátku každé konzultace provádíme krátký rozbor, abychom společně sledovali pokroky a mohli upravit plán podle rozvoje dítěte.
Díky trpělivému, citlivému a individuálnímu přístupu dosahujeme u dětí dobrých výsledků. Rodičům ukážeme jak s dítětem doma pracovat – odnášejí si osvědčené tipy.
Pomáháme i doma – díky našim cvičebnicím.
Vytvořili jsme vlastní sady cvičebnic, které Vám ulehčí domácí práci a pomohou dítěti postupovat jistě a srozumitelně. Cvičebnice jsou k dispozici v našem e-shopu.
Nejčastější nežádoucí projevy čtení, psaní, počítání:
Čtení:
- Školák čte příliš pomalu nebo rychle, ale s chybami.
- Dítěti nesedla genetická metoda.
- Dvojí čtení – dítě čte slovo nejdříve v duchu a pak teprve nahlas.
- Zaměňuje tvarově podobná písmenka, například: b-d-p, a-e, m-n-u, l-k-h.
- Po přečtení dítě nerozumí textu.
Počítání:
- Školák počítá na prstech, proto neumí počítat zpaměti.
- Počítá pomalu, počítá s chybami – sčítání, odčítání, násobilka.
- Nechápe přechod přes desítku, proto neumí počítat do 20, do 100.
- Nerozumí slovním úlohám.
- Doma to spočítá, ve škole chybuje.
Psaní:
- Školák vynechává písmena, zapomíná háčky, čárky nad písmeny, chybuje v gramatických pravidlech.
- Vysoká chybovost v přepisu, tj. přepis tiskacích písmen na psací, nebo opisu, tj. opis psacích písmen.
- Dítě píše pomalu, písmena jsou kostrbatá s proměnlivým sklonem.
- Při psaní má křečovitý úchop pera, snadno se unaví, bolí ho ruka, potí se mu ruka.
Gramatika:
- Chybovost v gramatice 3.- 5. třídy – vyjmenovaná slova, shoda podmětu s přísudkem, vzory podstatných jmen, přídavná jména.
- Obtíže v rozpoznávání slovních druhů a pádů.