Čtení, psaní, počítání

…když školák ztrácí půdu pod nohama, pomůžeme mu ji znovu získat.

Do poradny přichází rodiče s otázkami typu: „Proč dítě čte pomalu?“ „Proč píše s chybami, když zná pravidla?“ „Počítá na prstech – je to normální?“ 

Pomáháme dětem znovu najít jistotu ve čtení, psaní i počítání.

Při každé návštěvě v naší poradně pečlivě rozpoznáme všechny potíže, které dítě při čtení, psaní nebo počítání provázejí. Vysvětlíme Vám, co přesně tyto obtíže způsobuje, jak vznikly a proč přetrvávají, a především Vám ukážeme, jak s dítětem doma efektivně pracovat.

Rodiče k nám často přicházejí s obavami, že potíže jejich dítěte znamenají trvalou poruchu učení. Ujišťujeme Vás, že ve většině případů už po první konzultaci dochází k viditelnému zlepšení. Děti i rodiče začínají znovu nabývat sebedůvěru a jistotu.

Nevíte, kde a jak nejrychleji začít? Přihlaste se na interaktivní webinář – odpovíme na Vaše konkrétní dotazy a projdeme nejčastější úskalí, se kterými se u dětí setkáváme. https://www.chytry-skolak.cz/webinare

Každé dítě je jedinečné – stejně jako náš přístup.

Pro každého školáka vybíráme ty nejvhodnější metody a cvičení, které přesně odpovídají jeho aktuálním potřebám – každé díte je jiné.

Na začátku každé konzultace provádíme krátký rozbor, abychom společně sledovali pokroky a mohli upravit plán podle rozvoje dítěte.

Díky trpělivému, citlivému a individuálnímu přístupu dosahujeme u dětí dobrých výsledků. Rodičům ukážeme jak s dítětem doma pracovat – odnášejí si osvědčené tipy.

Pomáháme i doma – díky našim cvičebnicím.

Vytvořili jsme vlastní sady cvičebnic, které Vám ulehčí domácí práci a pomohou dítěti postupovat jistě a srozumitelně. Cvičebnice jsou k dispozici v našem e-shopu.

Nejčastější nežádoucí projevy čtení, psaní, počítání:

Čtení:

  • Školák čte příliš pomalu nebo rychle, ale s chybami.
  • Dítěti nesedla genetická metoda.
  • Dvojí čtení – dítě čte slovo nejdříve v duchu a pak teprve nahlas.
  • Zaměňuje tvarově podobná písmenka, například: b-d-p, a-e, m-n-u, l-k-h.
  • Po přečtení dítě nerozumí textu.

Počítání:

  • Školák počítá na prstech, proto neumí počítat zpaměti.
  • Počítá pomalu, počítá s chybami – sčítání, odčítání, násobilka.
  • Nechápe přechod přes desítku, proto neumí počítat do 20, do 100.
  • Nerozumí slovním úlohám. 
  • Doma to spočítá, ve škole chybuje.

Psaní:

  • Školák vynechává písmena, zapomíná háčky, čárky nad písmeny, chybuje v gramatických pravidlech.
  • Vysoká chybovost v přepisu, tj. přepis tiskacích písmen na psací, nebo opisu, tj. opis psacích písmen.
  • Dítě píše pomalu, písmena jsou kostrbatá s proměnlivým sklonem.
  • Při psaní má křečovitý úchop pera, snadno se unaví, bolí ho ruka, potí se mu ruka.

Gramatika:

  • Chybovost v gramatice 3.- 5. třídy – vyjmenovaná slova, shoda podmětu s přísudkem, vzory podstatných jmen, přídavná jména.
  • Obtíže v rozpoznávání slovních druhů a pádů.