Školák 1. třída – Karel a Jana

Rádi bychom se podělili o zkušenost, kterou jsme získali v pedagogické poradně u paní Benešové. Do poradny jsme začali chodit s dcerou v květnu 2014, dcera tehdy chodila do první třídy. Měli jsme pocit, že první třídu dcera zvládá, jen “tak tak“, nejvíce nás trápilo její nečitelné a pomalé písmo (zhoršené známky z psaní), číslice byly také kostrbaté a například nebyl poznat rozdíl mezi 0 a 6. Celkově nebyla ze školy moc nadšená. 

Paní Benešová nám při první návštěvě vysvětlila a ukázala, kde je problém, předvedla a doporučila vhodné psací potřeby, ukázala, jak samotné psaní cvičit. Na konzultace jsme docházeli i v době letních prázdnin. Stálo to nás i dceru hodně práce, ale v srpnu se písmo výrazně zrychlilo a zlepšilo. Na doporučení paní Benešové jsme se dohodli s třídní učitelkou, aby mohla dcera psát pouze tužkou, ne perem. Dnes je dcera ve druhé třídě, sice ještě ve škole stále píše tužkou, ale píše svižně a čitelně (podle třídní učitelky prý krasopisně). Její sešity už mají hezkou úpravu, ve škole píše stejně rychle jako ostatní spolužáci, zpětná vazba od třídní učitelky je pozitivní. Domácí úkoly už dcera píše perem, za pár týdnů bude psát perem i ve škole. 

Paní Benešové děkujeme za to, že nás vždy povzbudila, uklidnila, vše nám srozumitelně vysvětlila a nabídla možnosti řešení. Získali jsme mnoho informací, o kterých jsme předtím nevěděli. Dále oceňujeme poměrně flexibilní pracovní dobu paní Benešové. Do poradny jsme chodili s dcerou oba, vždy v pozdních odpoledních hodinách po práci. Dále vnímáme pozitivně vybavení poradny, působí neformálně (měli jsme obavy, aby dcera nebyla zbytečně vystresovaná). Naše dcera se při první návštěvě styděla, ale při dalších návštěvách už spolupracovala a do poradny se těšila. Dokonce i teď, když jí něco ve škole nejde, tak říká: „půjdeme ke Kláře, ta nám řekne, jak to udělat.“ 

Děkujeme za nás i za dceru. Karel a Jana