Poruchy učení

Test rizika poruch psaní a čtení pro rané školáky:

  • Určeno pro školáky 1. a 2. třídy základní školy.
  • Test je zaměřen na včasné odhalení možných poruch čtení, psaní a učení ještě na začátku školní docházky, tedy před diagnózami typu DYS.
  • Zkouška sluchové a zrakové percepce, řečové oblasti, jemné motoriky, grafomotoriky a schopnosti učení.
  • Zkouška probíhá za účasti rodiče, dále následuje vyhodnocení a doporučení.

Dysgrafie, dysortografie a dyslexie

  • Pro školáka 1.-4. třídy.
  • Nejdříve zjistíme všechny projevy a nedostatky.
  • Vysvětlíme rodičům i školákovi co nedostatky způsobuje a sestavíme plán nápravy.
  • Náprava je vždy individuální záležitostí, vycházíme z aktuálního stavu dítěte a projevů poruchy. Neexistuje jednotný postup reedukace.
  • Začínáme na úrovni, kterou dítě zvládá, pak obtížnost postupně zvyšujeme.
  • Přiměřenou obtížností dítě od práce neodradíme, dítěti se naopak začne dařit a zvedá se jeho sebedůvěra, chuť k práci.
  • Je potřeba si uvědomit, že náprava je dlouhodobou záležitostí.
  • Objednací lhůta je obvykle 1-2 týdny.

Součástí konzultací je i výchovné poradenství (zvládání vzdoru, vztekání, hyperaktivity, posilování sebevědomí, prevence šikany, apod.).