2014/12 Čtení, psaní a počítání? Proč je potřeba se touto otázkou zabývat?

  • Ne vždy jsou počáteční neúspěchy ve čtení, psaní a počítání projevem dyslexie, ale vždy je potřeba je hned začít řešit.
  • Pečlivým a trpělivým rozborem školních výsledků a chování dítěte lze zjistit zdroje obtíží. Netrapte sebe i školáka hodinami a hodinami bezúčelného učení.
  • Zdroje obtíží nejsou: lenost dítěte, nepozornost, neschopnost, nízký intelekt. Tyto názory jsou již dávno překonány. Též názor „on z toho vyroste“ je mylný, „půlka třídy to také neumí“ mu opravdu nepomůže.
  • Každé dítě je originál. U školáků se neprojevují stejné obtíže, zdroje obtíží nebo míra obtíží. Proto je důležitá individuální a pečlivá spolupráce s rodiči a školákem.
  • Rozvoj funkcí, které způsobují obtíže, jsou vždy „ušité“ školákovi na míru.
  • Někdy nám stačí pouze 2-3 návštěvy a „problém“ je úspěšně vyřešen, někdy je spolupráce dlouhodobější. Čas a úsilí se vždy po čase projeví, vždy ve prospěch školáka i rodiče.

Zveme Vás na setkání „Můj školák“ – pozvánka zde.